Wewnętrzny serwis – jego przewagi dla firmy i klientów

27.03.2014
Autor: Jarosław Michalak Kategoria: Blog

Często spotykałem się z opinią, iż zamontować wykładziny może każdy. Ot, wniosą montażyści rolkę i kopną, ona się rozwinie – praca skończona. W swojej długoletniej pracy widziałem tysiące realizacji, różnych ekip montażowych i na podstawie tej wiedzy, mogę stwierdzić, iż 95% wszystkich reklamacji, które spotkałem u inwestorów, wynikały z jednej zasadniczej przyczyny – pracę wykonywały ekipy podwykonawcze pracujące dla pośrednika, a nie bezpośrednio dla inwestora. Już pokrótce wyjaśniam jakie podstawowe korzyści osiągniemy z firmy, która ma własne ekipy wykonawcze oraz z jakimi problemami spotkali się inwestorzy, którzy uwierzyli w zapewnienia pośredników.

  • Jeśli są to pracownicy firmy, firma ma nad nimi kontrolę. Kiedyś potkałem się z klientem u którego ekipa po dwóch dniach pracy znikła – po telefonie inwestora  do kierownika okazało się , iż dostali lepszą propozycję pracy – pośrednik był bezsilny, a losy klienta nie są znane.
     
  • W etatowego pracownika można inwestować – szkolić go, wyposażać w dobre i kosztowne narzędzia. Widziałem ekipę złożoną z kucharza, malarza i studenta. Pośrednik wyposażył ich jedynie w nóż do cięcia wykładziny.
     
  • W firmie, która zatrudnia montażystów, można wdrożyć pewne standardy pracy, zasady, które obowiązują wszystkich pracowników, praca wykonywana jest z identyczną starannością i wysoką jakością, niezależnie od tego, który pracownik ją wykonuje. Spotkałem się z klientem, który szukał kogoś, kto spróbuje odratować źle zamontowaną wykładzinę. Korzystał z firmy dysponującej podwykonawcami i raz przyjechała ekipa, która zrobiła wszystkie prace ok., za drugim razem jednak taka która…
     
  • W dużej i stabilnej firmie obowiązuje gwarancja na wykonane usługi. Mamy się do kogo zwrócić, ktoś nadzoruje prace i bierze za nie odpowiedzialność. Wielokrotnie spotykałem się z inwestorami, którzy opowiadali mi, iż  po wykonanych pracach pojawiła się jakaś poważna usterka, po jej zgłoszeniu pojawiał się pośrednik i firma montująca, oglądali usterkę i to było wszystko, co w tej sprawie robili. Następnie po prostu przestawali odbierać telefony od inwestora.

     

Mógłbym tak długo wymieniać. Nie w tym rzecz. Może zilustruję to przykładem. Komu powierzyli by Państwo swoje pieniądze, aby zaniósł je do banku, gdyby mogli Państwo wybrać. Czy profesjonalnej, dobrze wyposażonej  firmie ochroniarskiej ? Czy może przypadkowemu przechodniowi który chce zarobić i twierdzi, iż jest to tak proste, bezpieczne zajęcie, że nie potrzeba się na tym znać i on osobiście sobie świetnie poradzi?

Jarosław Michalak

Jarosław Michalak

W Coniveo pracuję od 2003 roku. Obecnie jestem dyrektorem działu techniczno-handlowego. Na co dzień uważnie słucham naszych klientów i doradzam im najkorzystniejsze rozwiązania. Odpowiadam m.in. za koordynację prac firmy - działu handlowego i zespołów instalatorskich. Zobacz wszystkie wpisy
Dlaczego warto?
  • bezpłatna konsultacja
  • markowe wykładziny
  • profesjonalny montaż
  • specjalistyczne akcesoria
  • doskonały serwis
Zespół Coniveo