Porada dla klientów – jak reklamować wykładzinę, na co zwracać uwagę, co jest podstawą do reklamacji
Czy można zareklamować jakość wykładziny dywanowej? Podczas spotkań w siedzibach firm klientów, często spotykam się z pytaniem, co sądzę na temat zużycia wykładziny, która jest mocno sfatygowana, pomimo tego, iż została zainstalowana na obiekcie stosunkowo niedawno. Klienci dopytują się, czy jest to normalna sytuacja?
Moja odpowiedź brzmi: To nie jest norma!!!! Mamy pełne prawo, aby wykładzina wyglądała dobrze przez cały okres użytkowania. Skupiając się wyłącznie na jakości samego materiału, z którego wykonano wykładzinę, na pewno możemy zareklamować:
- Strzępienie się łączeń w wykładzinie
- Rozwarstwianie wykładziny (podkład oddziela się od warstwy wierzchniej)
- Utratę koloru przez wykładzinę
- Przebarwienia wykładziny
- Brzydki zapach wydobywający się z wykładziny
Jeśli zauważymy te niepokojące objawy, należy w pierwszej kolejności sprawdzić, czy materiał kupiliśmy razem z montażem. Jeśli tak, to jest dobra wiadomość :) Dzwonimy do firmy montażowej i składamy reklamację, a jeśli to porządna firma, to handlowiec przeprowadzi nas przez proces reklamacyjny. Gorzej jest, jeśli materiał kupiliśmy oddzielnie i montaż zamówiliśmy w innej firmie. W tym momencie nie wiemy czy reklamować montaż, czy materiał. Niezależnie od tego mamy prawo domagać się wizyty zarówno instalatora wykładziny, jak i sprzedawcy. Jeśli sprawa nie idzie w pozytywnym kierunku, to można zwrócić się do przedstawiciela producenta, zanim podejmiemy inne kroki prawne. W większości przypadków, u dobrych dostawców, sprawę można załatwić w początkowym procesie reklamacyjnym.