Bezstresowa wymiana wykładzin w biurze, czy to jest realne?

17.01.2012
Autor: Tomasz Urbański Kategoria: Blog

Prawie każdy jak pomyśli o jakiejś zmianie, remoncie czy nowej aranżacji, to odczuwa stres. Wiąże się to z obawami, czy wszystko będzie jak chcemy, czy będzie tak jak chcemy, czy ludzie będą zadowoleni, czy nic się nie zagubi … czy w ogóle będzie dobrze. To naturalne. Niestety nigdy nie będziemy mieli 100% pewności czy wszystko pójdzie dobrze. Możemy jednak zmniejszyć ryzyko wpadki. Ponieważ bardzo dużo zależy od firmy, której zlecimy wymianę wykładziny, poniżej podsuwam 6 kryteriów, którymi warto się kierować przy wyborze firmy.

1. Firma, która ma się podjąć wymiany wykładziny powinna przed realizacją zlecenia dokładnie obejrzeć i zmierzyć pomieszczenia. Bez tego prace mogą się wydłużyć, ze względu na „niespodziewane” prace lub koszt może być dużo wyższy niż początkowo zakładaliśmy.
2. Firma, która montuje wykładzinę, powinna ją jednocześnie sprzedawać wraz z materiałami pomocniczymi. Bywa tak, szczególnie w konfliktowych sytuacjach reklamacyjnych, że sprzedawca wykładziny stwierdza, że wada jest wynikiem złego montażu, a instalator uważa, że wadliwa jest wykładzina lub nieodpowiednie materiały pomocnicze. Jeśli sprzedaje to jeden podmiot sprawa odpowiedzialności skupia się tylko i wyłącznie na nim.
3. Warto, żeby firma sprzedająca wykładziny biurowe miała swoich pracowników do montażu. Wiele firm korzysta z zewnętrznych podwykonawców. Własne ekipy to krótszy czas realizacji zlecenia, lepsza jakość usługi, szybsza i pewniejsza reakcja na reklamacje.
4. Wielkość firmy ma ogromne znaczenie. Im większa firma tym większe bezpieczeństwo przebiegu zlecenia. W dużej firmie jeśli zachoruje 1 czy 2 pracowników, to nie powoduje to, że prace stoją lub są przesuwane. Poważne reklamacje np. „wstanie” posadzki od podłoża, mogą być nie do podźwignięcia przez małe firmy, które, żeby się ratować po prostu mogą unikać odpowiedzialności.
5. Istotna też jest lokalizacja firmy i siedziba. Im bliżej nas firma jest zlokalizowana i ma własną, dostępną siedzibę, tym bardziej czuje się zobowiązana do rzetelniejszego wykonania prac.
6. Nikt nie lubi być zaskakiwany niespodziewanymi, dodatkowymi kosztami. Rzetelny kosztorys przed realizacją zlecenia dobrze świadczy o firmie. A im bardziej szczegółowy, tym mniejsze, ryzyko, że nas coś zaskoczy podczas czy po wykonaniu prac.

Podsumowując, zwracamy uwagę na: oględziny i pomiar pomieszczeń; czy firma działa kompleksowo, czy jest duża, czy jest blisko nas, czy ma własną siedzibę i upominamy się o kosztorys przed pracą. Nawet jeśli te kryteria powodują czasem wyższą cenę, to finalnie i tak się to opłaca.

Tomasz Urbański

Tomasz Urbański

Od 1995 roku dużą część mojego życia wypełnia Coniveo Jestem prezesem firmy. Moja praca polega nie tylko na dbaniu o biznes, ale także o rozwój prawie 30-osobowego zespołu fantastycznych ludzi. Z wykształcenia jestem psychologiem. Interesują mnie nowoczesne technologie i mam nadzieję, że blog Coniveo będzie wyrazem tej pasji. Zobacz wszystkie wpisy
Dlaczego warto?
  • bezpłatna konsultacja
  • markowe wykładziny
  • profesjonalny montaż
  • specjalistyczne akcesoria
  • doskonały serwis
Zespół Coniveo