Kiedy wymienić wykładzinę w firmie? Zaplanujmy i oszczędzajmy pieniądze!

08.02.2012
Autor: Jarosław Michalak Kategoria: Blog

Po wielu trudach udało się określić budżet firmy na bieżący rok. W tym budżecie mamy następującą pozycję – wymiana wykładziny i remont w biurze. Kiedy dokonać tej operacji ?

Odpowiedź nie jest jedna – należy uwzględnić dwa główne czynniki: czy chcemy wymienić wykładzinę w dogodnym momencie, a może mamy zamiar uzyskać optymalną cenę?
Dobry okres to czas wakacji. Wtedy mamy stosunkowo najwięcej czasu w ciągu roku i jesteśmy w najmniejszym stopniu obłożeni pracą. Według informacji od administratora dużej znanej firmy, która zajmowała parę pięter w prestiżowym biurowcu, w tym okresie mamy następującą główną  korzyść – jest dużo mniej osób w biurach – urlopy ( łatwiej zorganizować logistykę i mniej osób ma do nas pretensje iż zakłócamy im pracę). Jest oczywiście  minus tej sytuacji –dobre, uznane firmy montażowe mają w tym okresie „ nawał pracy” – krótko mówiąc nie spodziewajmy się rabatów, szczególnie przy zapytaniach wysyłanych w ostatniej chwili.
Sądząc z mojej wieloletniej praktyki, niektórzy zarządcy dużych i nawet prestiżowych nieruchomości, biorąc pod uwagę czynnik ekonomiczny, preferują na prace remontowe okres wiosenny. Dlaczego?
Ponieważ wiosna to okres zmniejszonej liczby prac na rynku. Nie rozpoczynają się przeważnie żadne większe inwestycje. Możemy to wykorzystać J. Firmy, nawet te profesjonalne, dysponujące swoimi ekipami montażowymi, będą skłonne do negocjacji ceny.
Remont zaplanujmy wcześniej, umówmy się z profesjonalną firmą na konkretny termin, spiszmy dokładną umowę i do dzieła.

PS. Pamiętajmy, iż okres oczekiwania na wykładziny na zamówienie może wynosić nawet 8 tygodni – im wcześniej zaczniemy planować remont, tym lepiej. Niech materiały będą przygotowane. Jak poczekają nawet 2 tygodnie nic się nie stanie. Gorzej jak się spóźnią, termin goni, pracowników trzeba gdzieś posadzić przy biurkach.
Pamiętam jak pewna firma, lider na rynku ubezpieczeń, zwróciła się do mnie o pomoc, ponieważ nie otrzymała na czas materiałów od innego wykonawcy. Ile administrator „zjadł nerwów” to tylko on wie.Musiał na szybko zdecydować się namateriał z naszych stanów magazynowych. Na szczęście mamy ponad 20 tys. m2 wykładzin w magazynie i udało się coś dobrać.

 

Więcej informacji na temat doboru wykładzin do biur i instytucji dostępnych jest na stronie:

dla-biur

Jarosław Michalak

Jarosław Michalak

W Coniveo pracuję od 2003 roku. Obecnie jestem dyrektorem działu techniczno-handlowego. Na co dzień uważnie słucham naszych klientów i doradzam im najkorzystniejsze rozwiązania. Odpowiadam m.in. za koordynację prac firmy - działu handlowego i zespołów instalatorskich. Zobacz wszystkie wpisy
Dlaczego warto?
  • bezpłatna konsultacja
  • markowe wykładziny
  • profesjonalny montaż
  • specjalistyczne akcesoria
  • doskonały serwis
Zespół Coniveo