Jak uniknąć dużych spadów w przy obliczaniu wykładziny w biurze?
Decyzja zapadła – wykładzina w rolce. Wynik –odwieczne zadanie handlowca i montażysty obliczających i planującego w pocie czoła rozkład wykładzin u danego klienta (wykładzina ma 4mb szerokości, długość rolki około 30 mb)
Żeby nie było dużo łączeń (miejsca narażone szczególnie na zniszczenie), wykładzina była położona w jednym kierunku
(jeśli jest w różnych widać różnice w kolorach) oraz żeby łączenia były zgodne ze specyfikacją techniczną danej wykładziny
(w niektórych można robić tylko łączenia wzdłużne lub tylko poprzeczne). Ciężka sprawa.
Standardowy odpad w wykładzinach w rolce to około 13% wielkości powierzchni. Dochodzi jednak nieraz do 40%.
Żeby uniknąć 40% trzeba skorzystać z paru trików i doświadczenia:
- Odpad z jednego pomieszczenia możemy przenieść do innego
- Trzeba dokonać dokładnych, fachowych pomiarów z natury
- Dobrać odpowiednią wykładzinę do pomieszczenia
- Na podstawie doświadczenia wybrać odpowiedni kierunek rozkładania wykładziny
- Konsultować z klientem wszystkie plusy i minusy danego rozkładu wykładziny
Aby wykładzina była w doskonałej formie przez cały okres użytkowania nieraz trzeba się pogodzić z odpadem – ta inwestycja zwróci się podczas użytkowania.
Warto zapytać danej firmy ile chce zużyć wykładziny na pracy – bo może niska lub wysoka cena wynika z tego, iż mamy nieprofesjonalnie rozplanowaną wykładzinę.