Dlaczego warto zwracać uwagę na strefy wejściowe?

06.09.2016
Autor: Marlena Pokora Kategoria: Blog

Jak dobrze wiemy, zawsze liczy się pierwsze wrażenie. To na jego podstawie zaczynamy budować swoją opinię i właściwie dotyczy to każdej dziedziny naszego życia. Tym samym, gdy wchodzimy do nowego pomieszczenia, w pierwszych 30 sekundach budujemy swoją opinię o miejscu w którym przebywamy. Niestety brud, piasek, śnieg i wilgoć są niechcianymi gośćmi w naszych biurach i potrafią wpłynąć na negatywny odbiór naszego wnętrza.

Warto sobie uświadomić, że ok 80% brudu wnosimy do budynków my sami! Błoto, piasek i wilgoć przyczyniają się nie tylko do obniżenia walorów estetycznych naszych biur, ale również powodują niszczenie naszych podłóg. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że nawet najmniejsze ziarenko piasku może spowodować naprawdę wiele szkód.

Przykładowo piasek może być największym wrogiem wykładzin PCW czy podłóg drewnianych.  Ziarenka piasku powodują mikrouszkodzenia i zarysowania, które z czasem będą się powiększać i sprawiać, że nasza podłoga stanie się wytarta, zarysowana oraz matowa. Natomiast woda i błoto, które będą się wchłaniać w nasze wykładziny dywanowe, będą powodować nieestetyczne plamy. Piasek, który wniknie w runo naszej wykładziny, może być trudny do usunięcia przez odkurzacze, a częste pranie wykładziny również wpływa na jej niszczenie, gdyż ta z upływem czasu będzie tracić swój kolor.

Wobec tego jednym z najważniejszych elementów w procesie utrzymania czystości w naszych biurach, jest wyeliminowanie źródeł powstawania brudu. Już przy projektowaniu wejścia do budynku, warto wyznaczyć odpowiednie strefy czyszczące:

I strefa – znajdująca się przed budynkiem. W tym miejscu warto zatrzymać gruboziarnisty brud, śnieg oraz błoto.  Do tej strefy najodpowiedniejszymi wycieraczkami będą wycieraczki gumowe (przykładowo plaster miodu ze szczoteczkami), aluminiowe (tzw. Alusystemy z wkładami szczotkowymi, rypsowymi lub gumowymi), bądź stalowe (Kraty).  W tym miejscu wycieraczki muszą być wytrzymałe oraz odporne na stałe działanie warunków atmosferycznych.

II strefa – znajduje się tuż za drzwiami wejściowymi (przedsionek, hol, wiatrołap). Jest to strefa, w której zadaniem mat wejściowych, jest wychwycenie drobniejszego brudu, który nie został zatrzymany w I strefie, a także wchłonięcie wilgoci znajdującej się na naszym obuwiu. Jest to miejsce, w którym możemy zastosować wycieraczki tekstylne. Warto, by ich włosie było na tyle twarde by zdrapywało brud z obuwia i ukrywało je wewnątrz maty oraz na tyle miękkie, by wchłonęło wodę. Idealne do zastosowania będą tutaj wycieraczki polipropylenowe.

III strefa - znajdująca  się wewnątrz budynków, przed wejściem (korytarz, recepcja, open space). W tym miejscu maty, poza pełnieniem funkcji osuszającej i pyłochłonnej, mogą również stanowić ozdobę wejścia i pełnić funkcję wizerunkową oraz marketingową (przykładowo maty z własnym logo).

Jeżeli zdecydujemy się na tak zbudowany proces utrzymania czystości i na zastosowanie  takiej ochrony, z pewnością podłogi w naszym biurze, jak i całym budynku, nie ulegną szybkiemu zniszczeniu. Zauważymy natychmiastową poprawę estetyki podłóg, a także obniżymy koszty utrzymania czystości. Dodatkowo zachowamy profesjonalny i reprezentatywny wizerunek biura, a także zagwarantujemy większy poziom bezpieczeństwa, poprzez zapewnienie czystych i suchych podłóg.

Więcej informacji technicznych i produktowych znajdziesz TUTAJ.

Marlena Pokora

Marlena Pokora

Do teamu Coniveo dołączyłam jesienią 2014 roku. Początkowo miałam okazję pracować na stanowisku w działach administracji i handlu. To stanowisko nauczyło mnie bardzo dobrej organizacji pracy oraz podzielności uwagi, jednocześnie dając mi niezbędną wiedzę oraz kwalifikacje, by stać się Specjalistą ds. Trade Marketingu. Zobacz wszystkie wpisy
Dlaczego warto?
  • bezpłatna konsultacja
  • markowe wykładziny
  • profesjonalny montaż
  • specjalistyczne akcesoria
  • doskonały serwis
Zespół Coniveo