Czym kierować się przy wyborze wykładzin do hotelu?

13.11.2017
Autor: Agata Woźniak Kategoria: Blog

 

Pierwszym elementem, na który skarżą się goście hotelowi jest hałas dochodzący zza ściany sąsiednich pokoi lub z korytarzy.

Co zrobić by pozbyć się tego problemu?

Obecnie producenci wykładzin oferują produkty, które ograniczają rozprzestrzenianie się hałasu. Wykładziny hotelowe oferują bardzo wysoki poziom izolacji akustycznej, skutecznie dbając o komfort i spokój gości, a także ograniczają "efekt korytarza".

Wybierając wykładzinę do pokoi hotelowych poza efektem wizualnym warto zwrócić uwagę na parametr tłumienia dźwięków.

Nasza rekomendacja:

  • hotel 2-gwiazdkowy - tłumienie dźwięków na poziomie min. 24 dB
  • hotel 3-gwiazdkowy - tłumienie dźwięków na poziomie min. 27 dB
  • hotel 4-gwiazdkowy - tłumienie dźwięków na poziomie min. 28 dB
  • hotel 5-gwiazdkowy - tłumienie dźwięków na poziomie min. 30 dB

 

Warto pamiętać, że wykładzina poza doskonałymi właściwościami akustycznymi, w pierwszej kolejności powinna charakteryzować się wytrzymałością i bardzo dobrą jakością. Czym kierować się przy wyborze wykładziny? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na takie kwestie jak gramatura runa oraz klasa użytkowa, które również wpływają na uczucie komfortu użytkowników, a ostatecznie na ich opinię na temat danego hotelu. Poniżej nasze rekomendacje:

  • hotel 2-gwiazdkowy - gramatura min. 900g/m2, welur saxony, klasa użytkowa min. 32
  • hotel 3-gwiazdkowy - gramatura min. 1000g/m2, welur saxony, klasa użytkowa min. 32
  • hotel 4-gwiazdkowy - gramatura min. 1200g/m2, welur saxony, klasa użytkowa min. 32
  • hotel 5-gwiazdkowy - gramatura min. 1400g/m2, welur saxony, klasa użytkowa min. 32

 

Natomiast czy wykładzina, która znajduje się w pokoju odpowiednia będzie do zastosowania również na korytarzu? Absolutnie nie!
Codziennie po wykładzinie ułożonej w korytarzu spacerują goście, personel oraz inne osoby odwiedzające hotel. Dlatego też wykładzina położona w tym miejscu powinna charakteryzować się wytrzymałością i łatwością w utrzymaniu czystości. Powinna też być elegancka oraz spełniać wszystkie obowiązujące normy bezpieczeństwa. W tym miejscu najczęściej stosowane są wykładziny dywanowe welurowe, w linearne bądź geometryczne wzory. Takie rozwiązanie doskonale sprawdza się w długich i wąskich korytarzach. Niezależnie od tego jakie zostaną wybrane wzory i kolory, pewne kwestie nie ulegają zmianie. A mianowicie wykładziny znajdujące się w korytarzu i ciągach komunikacyjnych powinny być odporne na intensywne użytkowanie (zaraz po recepcji, jest to najbardziej eksploatowane miejsce), dobrze pochłaniające dźwięki, jednak też nie mogą być zbyt sprężyste tak jak ma to w przypadku pokoi, ponieważ utrudniałoby to jeżdżenie np. walizek na kółkach.

Wszędzie tam, gdzie przemieszczają się hotelowi goście, tam najlepszym rozwiązaniem okaże się poliamidowa wykładzina barwiona w masie. Wykładzinę, która składa się z włókien barwionych w masie, cechuje duża odporność kolorów na takie czynniki jak intensywne użytkowanie, czyszczenie czy działanie promieni UV.  Dodatkowo wykładzina poliamidowa, barwiona w masie, dużo lepiej znosi działanie detergentów do jej czyszczenia aniżeli pozostałe rodzaje wykładzin.

Natomiast na jakie parametry zwrócić uwagę? Poniżej nasze rekomendacje:

  • hotel 2-3 gwiazdkowy - gramatura min. 1000g/m2, klasa użytkowa 33, tłumienie dźwięków na poziomie 27dB
  •  hotel 4-5 gwiazdkowy - gramatura min. 1200g/m2, klasa użytkowa 33, tłumienie dźwięków na poziomie 28dB

 

Więcej informacji na temat wykładzin dla hoteli dostępnych jest m.in na stronie:

dla-hoteli

Agata Woźniak

Agata Woźniak

Do Coniveo dołączyłam w marcu 2014 r. Zajmuję się doradztwem handlowo-technicznym w zakresie doboru wykładzin podłogowych, szczególnie w obszarze obiektów użyteczności publicznej. W Coniveo odpowiedzialna jestem za wprowadzanie na rynek wykładzin kauczukowych i pozyskiwanie kontraktów. Zobacz wszystkie wpisy
Dlaczego warto?
  • bezpłatna konsultacja
  • markowe wykładziny
  • profesjonalny montaż
  • specjalistyczne akcesoria
  • doskonały serwis
Zespół Coniveo